Лечение на кариеси

Лечение на кариес /кариесология/

Обща част:

Кариесите са най-честите зъбни заболявания при пациентите. За съжаление много хора съобщават за наличието му, едва когато заболяването се е развило до последния стадий. Преди да разясним какво е лечение на кариес, трябва да обърнем внимание на думата кариес. Всеки от вас е чувал този термин – кариес, но много малко хора знаят какво се крие всъщност зад тези 6 букви. Повечето хора си миислят, че това е дупката в зъба, която е резултат от застояла, разлагаща се храна между зъбите, но всъщност нещата стоят по малко по- различен начин. Кариесът се причинява от микроорганизми. Браво на тези които познаха, но дали всъщност тези микроби „ ядът„ зъба ни? Дали наистина се хранят с нещо толкова тъвърдо? Замисляли ли сте се? – Отговорът е : Не, не ядът емайл и дентин!

Причина за възникването:

Кариесът се причинява от киселините, отделени при разграждането на въглехидратите в биофилма от микроорганизмите. Той представлява деминерализация и деструкция на твърдите зъбни структури. Може да се развие бързо, което е характерно за по – младото поколение или по – бавно, присъщо за по- възрасните хората. Може да обхване емайла, най- външната част на зъба, дентина – намира се под емайла или да засегне пулпата, така наречения „ нерв“. Независимо от дълбочината или положението му той трябва да бъде лекуван, тъй като може да създаде дъвкателни, естетични и фонетични проблеми.

Лечението:

А сега, да се върнем към лечението.Съвременните концепции при лечението на зъбен кариес са два вида – консервативно – неоперативно и оперативно – минимално инвазивно. При консервативното – неоперативното лечение се цели спиране на деминерализацията на емайла преди настъпване на деструкция – преди наличието на кавитация – дупка. Чрез този вид лечение се цели постигане на реминерализация на емайла и намаляване на кариосогенните фактори – намаляване на приеманите въглехидрати, редовно професионално премахване на зъбната плака и камък, подобряване на оралната хигиена, увелечаване на слюнчения ток и други. Този подход се използва при така наречените кариесни петна. Оперативният – минимално инвазивен метод е класическият подход чрез изборване на кариозната маса и поставяне на фотополимерна обтурация – пломба. Мнимално инвазивното лечение цели максимално запазване на твърдите зъбни структури чрез максимално щадящо премахване на променените емайл и дентин.

Къде да отида:

И сега разбира се идва моментът, в който Вие се чудите къде да отидете. Разпитвате познати за техния зъболекар, четете във форуми, търсите отзиви, разглеждате сайтове на клиники, но разковничето се крие в това всъщност да намерите съчетанието на спокойна атмосфера, отлични професионалисти и прилагането на най- съвременните световни методи за лечение. В дентална клиника Ортодент са спазени всички тези правила. Спокойната атмосфера, която ви кара да забравите лошите спомени от минали лечения, отличните професионалисти – непрекъснато развиващи се и усъвършенстващи се, съвременните методики, насочени към възстановяване и поддържане на денталното здраве с най – високи естетични изисквания.